Pitanja i odgovori

1. Kako do nas?

Klinička bolnica Firule je smještena u ulici Spinčićeva 1. Do Spinčićeve ulice može se doći autobusnim linijama br. 3, 5, 8, 11, 17. Klinička bolnica Križine je smještena u ulici Šoltanska 1, do koje možete doći autobusnim linijama br. 3, 5, 8, 15. Toplice se nalaze u samom centru grada u ulici Marmontova 4.


2. Što trebam ponijeti prigodom odlaska u bolnicu?

Za odlazak u bolnicu potrebni su vam: osobna iskaznica, zdravstvena iskaznica, uputnica, medicinska dokumentacija, lijekovi koje koristite u originalnom pakiranju, kartica dopunskog osiguranja, kartica dobrovoljnog osiguranja i nešto novaca. Svakako su vam neophodna i sredstva za osobnu higijenu, papuče, kućni ogrtač, donje rublje kao i sve ono što će vam ostanak u bolnici učiniti ugodnijim poput knjiga, časopisa, prijenosnog računala i sl.


3. Kada su posjete?

Posjete bolesnicima su svakog dana od 16:30 - 17:30h.

Posjete bolesnicima u Koronarnoj jedinici (intenzivna njega kardiologija) su svaki dan od
12:00 - 13:00h.

Klinički odjel za dječju kirurgiju – posjete svaki dan od 10:30 - 11:30h i 16:30 - 17:30h.

JIL – posjete svaki dan od 14:00 - 15:00h.


4. Mogu li zadovoljavati i svoje religijske potrebe?

Sveta misa je svakog dana u 10:30h, a petkom je organizirano i klanjanje u 17:00h te sveta misa u 18:00h.


5. Gdje se mogu opskrbiti?

U bolnici imate dvije trafike, jednu na Firulama, a drugu na Križinama. Radno vrijeme trafika možete pogledati u rubrici Nemedicinski sadržaji. 


6. Kada se poslužuju obroci?

Doručak od 07.00 do 9.00h, ručak od 12.00 do 13.30h i večera od 18.00 do 19.00h.


7. Da li je u bolnici dostupan servis pranja rublja?

Za sada bolnica ne pruža servis pranja rublja, stoga Vas molimo da ponesete dovoljno rezervne odjeće.


8. Ima li bolnica organiziranu nastavu za djecu koja borave na odjelu za pedijatriju?

Bolnica ima organiziranu nastavu za osnovnoškolce koji borave na Klinici za pedijatriju.


9. Što mi u bolnici nije dozvoljeno?

U bolnici nije dozvoljeno pušenje, konzumiranje alkohola, kartanje, narušavanje kućnog reda i mira, ometanje drugih bolesnika, uništavanje i oštećivanje bolničkog okoliša i inventara, napuštanje klinike bez dopuštenja nadležnog liječnika te pristup prostorijama bolničkog osoblja.


10. Kakav je prilaz bolničkim zgradama za osobe s invaliditetom?

Bolničke zgrade imaju uređen prilaz za osobe s invaliditetom


11. Što trebam učiniti prilikom otpuštanja iz bolnice?

Kod otpuštanja iz bolnice potrebno je na odjelu preuzeti otpusno pismo, podmiriti troškove (participacija) te dogovoriti kontrolni pregled.


12. Tko mi daje informacije o mom zdravstvenom stanju?

Obavijesti o zdravstvenom stanju daje odgovorni liječnik, kao i informacije o planiranom tijeku liječenja.


13. Kome se mogu žaliti ukoliko nisam zadovoljan tretmanom u bolnici?

Svoje zahtjeve i žalbe možete podnijeti pročelniku odjela ili na besplatni info telefon.


14. Što nije poželjno nositi sa sobom?

Nije poželjno nositi velike količine novca, razne dragocjenosti i vrijedne predmete, jer bolnica za njih ne odgovara.


15. Moram li se pridržavati bolničke dijete?

Molimo vas da se pridržavati bolničke prehrane, jer vrstu dijete određuje vaš liječnik ovisno o vašem zdravstvenom stanju.


16. Kako se mogu naručiti na dijagnostičke pretrage i specijalističke preglede?

O specijalističkim pregledima i pretragama trebate doznati osobno u pojedinoj specijalističkoj ambulanti ili putem telefona.


17. Što ako nemam potrebno zdravstveno osiguranje?

Pacijenti koji nemaju osnovno zdravstveno osiguranje snose troškove liječenja i pretraga i to prije prijama u bolnicu ili prije obavljanja pretraga.


18. Kakva je procedura kod stranih pacijenata?

Strani pacijenti moraju podmiriti troškove prije samog liječenja i pretraga.


19. Gdje se mogu pronaći izgubljene stvari?

Uredi za izgubljene stvari nalaze se u prijemnim uredima na svim lokacijama.


20. Smijem li koristiti mobilni telefon?

Pacijenti mogu koristiti mobilne telefone, ali pri tome moraju biti obazrivi prema drugim pacijentima, te se preporuča da ih drže na vibraciji.


21. Jesu li informacije o mom zdravstvenom stanju povjerljive?

Sva evidencija i informacije vezane za Vaše zdravlje su povjerljive, te su zaštićene od javne zloupotrebe.


22. Što su generički lijekovi?

Istovrsni, odnosno generički lijek identičan je izvornom lijeku po količini ljekovite tvari, dozi, učinkovitosti, načinu primjene, kakvoći, farmaceutskom obliku i indikacijama. Ljekovite tvari generičkog i izvornog lijeka su iste, dok pomoćne tvari, biološki neaktivni spojevi koji omogućavaju da ljekovita tvar poprimi vama prepoznatljiv oblik tablete,kapsule ili sirupa mogu biti različite te stoga generički lijek izgleda dugačije od izvornog. Prije izalska na tržište novi lijek mora proći niz pretkliničkih i kliničkih ispitivanja učinkovitosti i sigurnosti primjene, koja su izrazito skupa i dugotrajna. Kako se u proizvodnji generičkih lijekova koriste već ispitane ljekovite tvari, nije potrebno ponavljati skupa klinička ispitivanja. Generički lijek ima iste ljekovite tvari kao i izvorni, te prema tome i isti način djelovanja.


23. Tko kontrolira lijekove?

Kvalitetu lijeka strogo nadziru i potvrđuju državne agencije zadužene za kontrolu lijekova. U Republici Hrvatskoj je kontrola kakvoće i djelotvornosti lijekova u nadležnosti Agencije za lijekove i medicinske proizvode. Agencija kontolira lijekove po najsuvremenijim standardima visokorazvijenih europskih zemalja. Identični su standardi i procedure za procjenu kvalitete izvornog i istovrsnog lijeka.