Pitanja i odgovori

Kako do nas?

Klinički bolnički centar Split ima četiri lokacije.

Firule se nalaze na adresi Spinčićeva 1 i do njih se može doći taksijem ili autobusnim linijama br. 3, 5, 8, 11 i 17.

Križine se nalaze na adresi Šoltanska 1 i do njih se može doći taksijem ili autobusnim linijama br. 3, 5, 8, 11, 15 i 17.

Splitske toplice se nalaze na adresi Marmontova 4 i do njih se može doći taksijem ili autobusnim linijama br. 12 i 21.

Podružnica u Zagvozdu je dostupna međugradskim autobusnim linijama.

Što trebam ponijeti prigodom odlaska u bolnicu?

Za odlazak u bolnicu potrebni su Vam osobna iskaznica, zdravstvena iskaznica, uputnica, medicinska dokumentacija, lijekovi koje koristite u originalnom pakiranju, kartica dopunskog osiguranja, kartica dobrovoljnog osiguranja i nešto novaca. 

Svakako su Vam neophodna i sredstva za osobnu higijenu, papuče, kućni ogrtač, donje rublje kao i sve ono što će vam ostanak u bolnici učiniti ugodnijim poput knjiga, časopisa, prijenosnog računala i sl.

Kada su posjete?

Posjete pacijentima su svakog dana od 16:30 do 17:30 h.

Posjete pacijentima u Koronarnoj jedinici intenzivne njege su svaki dan od 12:00 do 13:00 h.

Posjete pacijentima na Klinici za dječju kirurgiju su svaki dan od 10:30 do 11:30h i 16:30 do 17:30 h.

Posjete pacijentima u Jedinici intenzivnog liječenja su svaki dan od 14:00 do 15:00 h.

Gdje se mogu opskrbiti?

Na lokaciji Firule posluju restoran, kafić, trafika, trgovina cvijećem, trgovina donjim rubljem i fotograf.

Na lokaciji Križine posluju trafika, pekara, zalogajnica i kafić.

Kada se poslužuju obroci?

Doručak se poslužuje od 7.00 do 9.00 h, ručak od 12.00 do 13.30 h, a večera od 18.00 do 19.00h.

Je li u bolnici dostupan servis pranja rublja?

KBC Split za sad ne pruža usluge pranja rublja, stoga Vas molimo da ponesete dovoljno rezervne odjeće.

Ima li bolnica organiziranu nastavu za djecu koja borave na odjelu za pedijatriju?

Bolnica ima organiziranu nastavu za osnovnoškolce koji borave na Klinici za pedijatriju.

Što mi u bolnici nije dozvoljeno?

U bolnici nije dozvoljeno pušenje, konzumiranje alkohola i zabranjenih opojnih sredstava, kartanje, narušavanje kućnog reda i mira, ometanje drugih bolesnika, uništavanje i oštećivanje bolničkog okoliša i inventara, napuštanje klinike bez dopuštenja nadležnog liječnika te pristup prostorijama bolničkog osoblja.

Kakav je prilaz bolničkim zgradama za osobe s invaliditetom?

Većina zgrada KBC-a Split na lokacijama Križine i Firule imaju prilaz prilagođen osobama s invaliditetom. Osigurana su i pristupačna parkirališna mjesta te put do glavnog ulaza.
Osobe u pratnji trebaju se javiti medicinskoj sestri na šalteru informacija.

Sva stubišta, dizala i postojeće razlike u visinama su opremljeni posebnim hvatištima. Dizala imaju prilagođene upravljačke ploče. Ulazi, vrata i hodnici su dovoljno široki za prolaz invalidskim kolicima.

Osobama s oštećenjem vida i teško pokretnim osobama na raspolaganju je pomoćno bolničko osoblje koje im može pomoći u kretanju između bolničkih zgrada i ambulantnih vozila. 

Mogu se koristiti ležeća ili sjedeća bolnička kolica koja se nalaze uz šalter informacija na ulazu u Polikliniku. 

Potpuno opremljen sanitarni čvor za osobe s invaliditetom se nalazi u čekaonici Zavoda za medicinsku laboratorijsku dijagnostiku.

Što trebam učiniti prilikom otpuštanja iz bolnice?

Kod otpuštanja iz bolnice potrebno je na odjelu preuzeti otpusno pismo, podmiriti troškove (participacija) te dogovoriti kontrolni pregled.

Tko mi daje informacije o mom zdravstvenom stanju?

Obavijesti o zdravstvenom stanju daje odgovorni liječnik, kao i informacije o planiranom tijeku liječenja.

Kome se mogu žaliti ukoliko nisam zadovoljan tretmanom u bolnici?

Preporučamo da se najprije usmeno obratite pročelniku ustrojstvene jedinice na kojoj se dogodio predmetni slučaj. 

Ako razgovorom nije moguće riješiti uzrok Vašeg nezadovoljstva, pritužbu možete podnijeti pisanim putem, na e-mail office@kbsplit.hr te osobno ili poštom na adresu:

Klinički bolnički centar Split

Spinčićeva 1

21000 Split

 

Pisana pritužba treba sadržavati sljedeće podatke: ime i prezime podnositelja pritužbe s navedenom adresom i kontakt telefonom, ime i prezime pacijenta, sadržaj pritužbe s opisom događaja na koji se žalite, datum, vrijeme i mjesto događaja te osobe uključene u događaj. 

What should I not take with me for my stay at the hospital?

It is not advisable to carry large sums of money and other valuables, as the hospital is not responsible for them. 

Moram li se pridržavati bolničke dijete?

Molimo vas da se pridržavati bolničke prehrane, jer vrstu dijete određuje vaš liječnik ovisno o vašem zdravstvenom stanju.

Kako se mogu naručiti na dijagnostičke pretrage i specijalističke preglede?

O specijalističkim pregledima i pretragama trebate doznati osobno u pojedinoj specijalističkoj ambulanti ili putem telefona.

Što ako nemam potrebno zdravstveno osiguranje?

Pacijenti koji nemaju osnovno zdravstveno osiguranje snose troškove liječenja i pretraga i to prije prijama u bolnicu ili prije obavljanja pretraga.

Kakva je procedura kod stranih pacijenata?

Strani pacijenti moraju podmiriti troškove prije samog liječenja i pretraga.

Gdje se mogu pronaći izgubljene stvari?

Uredi za izgubljene stvari nalaze se u prijemnim uredima na svim lokacijama.

Smijem li koristiti mobilni telefon?

Pacijenti mogu koristiti mobilne telefone, ali pri tome moraju biti obazrivi prema drugim pacijentima, te se preporuča da ih drže na vibraciji.

Jesu li informacije o mom zdravstvenom stanju povjerljive?

Sva evidencija i informacije vezane za Vaše zdravlje su povjerljive, te su zaštićene od javne zloupotrebe.

Mogu li zadovoljavati i svoje religijske potrebe?

Na lokacijama Firule i Križine djeluje po jedna kapelica. Rasporedi svetih misa i drugih služenja mogu se pronaći na njihovim oglasnim pločama.

Što su generički lijekovi?

Istovrsni, odnosno generički lijek identičan je izvornom lijeku po količini ljekovite tvari, dozi, učinkovitosti, načinu primjene, kakvoći, farmaceutskom obliku i indikacijama.

Ljekovite tvari generičkog i izvornog lijeka su iste, dok pomoćne tvari, biološki neaktivni spojevi koji omogućavaju da ljekovita tvar poprimi vama prepoznatljiv oblik tablete, kapsule ili sirupa mogu biti različite te stoga generički lijek izgleda drugačije od izvornog.

Prije izlaska na tržište novi lijek mora proći niz pretkliničkih i kliničkih ispitivanja učinkovitosti i sigurnosti primjene, koja su izrazito skupa i dugotrajna. Kako se u proizvodnji generičkih lijekova koriste već ispitane ljekovite tvari, nije potrebno ponavljati skupa klinička ispitivanja.

Generički lijek ima iste ljekovite tvari kao i izvorni, te prema tome i isti način djelovanja.

Tko kontrolira lijekove?

Kvalitetu lijeka strogo nadziru i potvrđuju državne agencije zadužene za kontrolu lijekova. U Republici Hrvatskoj je kontrola kakvoće i djelotvornosti lijekova u nadležnosti Agencije za lijekove i medicinske proizvode.

Agencija kontolira lijekove po najsuvremenijim standardima visokorazvijenih europskih zemalja. Identični su standardi i procedure za procjenu kvalitete izvornog i istovrsnog lijeka.