Obilježen Dan crvenih haljina
Objavljeno: -
Kategorija:
Novosti

Klinika za neurologiju Kliničkog bolničkog centra Split svake godine organizira različite aktivnosti povodom Dana crvenih haljina. Cilj je podizanje svijesti o moždanom udaru kod žena koji je nedovoljno prepoznat, nedovoljno istražen i nedovoljno liječen.

Ove godine održali su tečaj II. kategorije „DAN CRVENIH HALJINA 2025: posebnosti moždanog udara kod žena" koji se održao 6. veljače 2025. godine na Medicinskom fakultetu u  Splitu. Okupljene su pozdravili  dr. sc. Marino Marčić i dr. Ana Repić Buličić.

Sudionici su mogli čuti slijedeća izlaganja: Majda Gotovac - Epidemiološki trendovi moždanog udara; Mate Čičmir Vestić - Akutno zbrinjavanja moždanog udara; Ana Repić Buličić - Sport i moždani udar kod žena; Nikolina Ivica Miše - Prevencija moždanog udara kod žena; Maja Gabelica - Moždani udar u mladih žena; Marino Marčić - Komplikacije moždanog udara-spasticitet i disfagija; Pavao Jurinović - Migrena i moždani udar; Mladenka Parlov - Rana rehabilitacija moždanog udara; Darija Baković Kramarić - Novosti u liječenju kardioloških uzroka moždanog udara; Ljiljana Marčić - Neuroradiološka obrada bolesnice sa moždanim udarom; Dragan Dragičević - Uloga mehaničke trombektomije u liječenju moždanog udara; Jelena Radan Bekara - Uloga medicinske sestre u pripremi i nadzoru bolesnice sa moždanim udarom; Mate Bubić - Epilepsija i moždani udar; Eni Jadrijević Kodžoman - Moždani udar u trudnoći i postpartalnom periodu; Marija Radmilo i Martina Lukšić - Ispovijest bolesnice s moždanim udarom. Završnu riječ i sažetak simpozija izrekao je predstojnik Klinike za neurologiju doc. dr. sc. Krešimir Čaljkušić.

Prva kampanja „Dan crvenih haljina“, #nosicrveno, odnosno, „Go Red for Women“ pokrenuta je u Americi, a danas je to međunarodna kampanja posvećena prevenciji, dijagnostici i kontroli kardiovaskularnih bolesti, što uključuje bolesti krvnih žila, srca i mozga kod žena. Američko kardiološko društvo pokrenulo je kampanju 2004. godine u SAD-u, a Svjetska kardiološka federacija kampanju je proširila na globalnu razinu. Danas više od 50 zemalja diljem svijeta provodi nacionalne kampanje „Go Red for Women“ #nosicrveno, podižući svijest i osiguravajući sredstva za borbu protiv srčanih bolesti i moždanog udara, kroz organizaciju stručnih skupova, obrazovno-promotivnih kampanja, modnih revija, zdravstvenih pregleda, sportskih događaja. Simbol kampanje je crvena haljina – haljina kao univerzalna slika žene i crvena kao boja zdravlja, života i živosti, ali i upozorenja.

Kampanja ima za cilj potaknuti žene da se brinu o svom zdravlju, prvenstveno zdravlju srca i krvnih žila, jer je većinu tih bolesti moguće spriječiti zdravim životnim navikama, a isto tako želi potaknuti stručnjake u zdravstvu da obrate posebnu pozornost na srčani i moždani udar kod žena, zbog njihovih razlika u odnosu na muškarce.

U Hrvatskoj je Hrvatsko neurološko društvo 2019. godine pokrenulo ovu kampanju posvećenu borbi protiv moždanog udara u žena, koja se obilježava prvog petka u veljači. Kardiovaskularne bolesti, koje uključuju moždani udar, su broj 1 uzrok smrti žena. Pogađaju gotovo polovicu žena starijih od 20 godina, no mnoge žene nisu svjesne svoje najveće zdravstvene prijetnje.